Friday, November 11, 2011

♡ ♡ Keratan Novel Hati....♡ ♡


" Hurm gerak nadi mula perlahan....sebak didada tak tertahan lagi dengan dugaan ini.... Ya Allah sesungguhnya aku insan yang lemah,lemah dengan  ujian ini....namun aku tetap tabah menghadapi semua ini.Walaupun berat untuk aku terima semua ini,tapi ini adalah " KENYATAAN "......

Suara hati si gadis yang cuba memujuk dirinya...Si gadis mulai takut..takut untuk berangan-angan lagi....kerana angan-angan si gadis menjadi kenyataan..cukup-cukuplah...JGN CUBA BERANGAN YANG BUKAN2 LAGI....

Walau apa pun yang terjadi biarlah menjadi rahsia si gadis...Tak siapa memahami dan tak minta difahami...air mata bukan untuk tontonan semua...cukuplah sekadar melihat senyuman itu.......  (◕‿-)

Si gadis hanya membiarkan ia berlalu begitu sahaja...Tapi kenapa? biarlah.."BIARLAH BEGITU SELAMANYA"...

Si gadis bukan lagi si gadis yang dulu...Si gadis bukan lagi "watak utama" dalam drama itu....apapun yang berlaku si gadis cekal dengan watak baru yang terpaksa dipikulnya...

Si gadis tak mahu sekali-kali toleh kebelakang..tak mahu lagi mengenangkan kisah yang lalu..Pahit manis yang tercipta biarlah lenyap begitu sahaja...Si gadis tak lagi berusaha untuk cinta itu...

Apa lagi yang tinggal???? "nothing...nothing..nothing...."
Apakan daya...kadang-kadang si gadis rindukan kenangan lalu.

tapi,
cukup-cukuplah dengan apa yang berlaku....
aku tak mahu ia berulang lagi...
aku tak mahu melihat dia lagi...
aku tak mahu mendengar lunak suaramu mendodoikan aku lagi....
aku tak mahu bermain-main dengan usikkan,senda guraumu lagi...
pergilah..pergi sejauh-jauhnya...sejauh yang mampu kau pergi....
jangan pernah menoleh aku disini..
aku tak mahu cinta itu lagi...

si gadis makin buntu..tapi si gadis masih tenang..masih menjalani hari-hari seperti biasa...Si gadis semakin riang...Kadang-kadang bukan mudah memikul sebagai "pelakon tambahan" dalam drama itu...tapi terpaksa si gadis teruskan....mungkin ia 1 lakonan...lakonan realiti kehidupan.... (╥_╥)

No comments:

Post a Comment