Friday, December 9, 2011

cerita si gadis lagi


Semalaman si gadis bertemu dengan si dia…tapi kenapa??? ( kenapa aku bersetuju untuk bertemu si dia…kenapa aku bersetuju sedang aku tahu ia pasti menyakitkan hati,seperti mengusap mulut buaya,tunggu masa untuk dibahamnya )………..si gadis mengeluh..

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa”

Kenapa dia muncul lagi…kenapa dia menyapa si gadis lagi…kenapa dia kembali..kembali membuatkan si gadis bersedih..kembali membuatkan malam-malam si gadis menjadi sepi yang cuma ditemani air mata..

( lagi sekali aku rasa seperti dibunuh..dibunuh buat kali ke-2…dan sekali lagi aku rasa sepert aku mati,mati buat kali ke-2….”menggerunkan”… )

Kadang-kadang hati memberontak..
Kenapa aku??
Kenapa aku dipilih untuk menerima semua ini?                                                         Kenapa aku diuji seperti ini??

Jawapannya aku adalah “ insan istimewa”                                                                                                              jawapannya aku adalah “insan  terpilih”                                                                                                           jawapannya aku adalah seorang “insan yang tabah”
( si gadis cuba memujuk hatinya )

Tiba2 telefon bimbit bordering…si gadis menerima sms darinya…” maafkan abang”
Shut up!!!! Tak usahlah kamu berkata apa-apa lagi..kerana aku tak pernah maafkan kamu…Dimana kamu disaat aku memerlukan kamu…entah..entah di mana kamu…Di mana aku disaat kamu perlukan aku, ya aku disini,aku sentiasa bersama kamu….
( si  gadis tiba-tiba rasa seperti dirasuk hantu )
Tapi salah siapa? Sudah dipesan jangan bermain dengan api lagi,luka yang lama belumpun sembuh, apatah lagi parut yang belum pudar…bodoh kamu si gadis..kamu bodoh..tahniah!!!!

Jari jemari mula meraba-raba telefon bimbit,berkali-kali nama di contat berulang-ulang..tapi siapa yang si gadis cari, siapa si gadis cari untuk mencari sebuah senyuman..menyimpan seribu kesedihan,bukan untuk menjadi pendengar kisah sedih si gadis…Cuma mahu bergelak tawa buat seketika..tapi siapa..tiada siapa-siapa….sungguh si gadis angkuh….” biarlah,biarlah aku tenggelam dengan air mata di atas kebodohan diri sendiri….”

Pandai-pandailah si gadis memujuk hatinya….pandai-pandai si gadis mengeringkan air matanya..pandai-pandailah si gadis membawa hati yang lara…..
Sekali lagi si gadis hancur…hancur kerana dia…ehhh tak..kerana aku..kerana aku setuju untuk sekali lagi menyakitkan hatiku sendiri….

“Tepuk dada tanyalah hati? “
“ Sudah Nampak jalan berduri kenapa masih meneruskan lagi..”
“Dah tahu sungai tu dalam,kenapa nak mandi,Dah tahu x pandai berenang,kenpa nak menyelam…”

Si gadis cuba membenci si dia,si gadis cuba melupakan si dia namun apakan daya si gadis lemah..lemah kerana dia…..

Lirik Cinta Dan Benci Geisha Lagu terbaru 2011
Lirik Lagu Geisha - Cinta Dan Benci

bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga

tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu

reff:
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi

tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu

Kembali ke reff

woo ooo ku sakit karenamu

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci

sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci ooo

No comments:

Post a Comment