Saturday, December 15, 2012

Rasa Itu

mentari mulai melabuh tirai.......
Tuhan sungguh aku takut dengan kehadiran malam..........
malam buat aku xketahuan......
malamku sentiasa suram.........

mungkin tiada siapa tahu.....
DaN..
aku tak perlu memberitahu.................
DaN
tak penting untuk orang tahu............

setiap langkahku penuh dengan lakonan...
Tuhan bukan ini yang ku inginkan.......
Tapi mungkin ketentuanmu Ya Allah....
Mungkin ada yang lebih baik menanti aku...
cuma aku perlu menunggu.....................

Tatkala mentari terang menyuluh bumi..
Aku terpaksa lupakan segala luka di hati...
Aku terpaksa senyum......
Jauh disudut hati aku adalah sebaliknya......

Ya Allah sembuhkanlah segala luka di hati ini...
Ya Allah kembalikanlah senyuman dan bahagia itu.........

Ya Allah..setiap kali aku merinduinya kau tabahkan hati aku............
setiap kali aku menangis KaU berikanlah seribu kekuatan untuk aku...
Ya Allah kau berikan senyuman lebih dari air mata kesedihan yang ku tangisi setiap malam.....

Ya Allah kau hapuskanlah "rasa itu"

Tuhan setiap baris doaku mengharapkan agar doaku dimakbulkan.....
Setiap malam aku menangis..........
setiap hari aku tak pernah jemu berdoa dan berharap Ya Allah..
Hanya Kau yang mengetahui semuanya............

Aku cuma ingin bahagia............
Aku cuma mahu senyum lagi.........

amin.............................


No comments:

Post a Comment