Monday, June 22, 2015

Cerita Hari Pertunangkanku.....

Assalamualaikum...
terasa hari ni nk share...nk mengarang setelah sekian lama x berbelog...
okay malas nk panjang cerita yg xbest ni nnt ayatnya sama je mcm bloger lain...
boooooo...

1stly nak bagitaw Alhamdulillah aku dah menjadi tunangan orang.....
5 June 2015 semuanya berjalan lancar....

Cerita Disebalik Tabir 
- 2 minggu sebelum hari pertunangan aku bagitaw family..
  kak2 aku cakap aku bagitaw last minute.....pada aku xpon..huhu

- Abg aku selaku urus setia yang plg penting selaku tempat aku discuss anything xda plak pada hari yang ditentukan

-sikit masalah komunikasi......

( Perasaan masa tu dah xda mood langsung...Serius!!!!! )

-semingg sebelum tarikh aku balik berbincang dgn family...
Malamnya pulak sebelah lelaki minta tukar diawalkan tarikh sehari..maknanya yang dirancang 6.6.2015..al maklumlah byk kenduri kendara...dipercepatkan pulak ke 5 June 2015 hari jumaat....


Then,
- aku tertinggal cincin tunang dekat rumah sewa....warghhh terjerit kecik aku dalam keta...( cover sbb bakal adik ipar ada sekali )

-Sampai je kawasan Kulim,xbalik kampung...xbalik rumah terus shoot cari cincin dekat kawasan pekan kulim......kedai 1 pon xbukak..aiyokkkk...sabar sat tunggu samapai Kulim Landmark ala2 mall la dkt kulim tu buka terus terjah 2 bijik kedai emas dkt dalam tu....1 pon xberkenan kat hati ditambah pulak layanan staff yg mcm haremmmmmm....uhuuuuu

-shoot terus ke Aeon dekat Alma....serbu kedai POH Kong....ahaaaa..Nampak kedai TOMEI tp mls nak masuk sana sebab cincin yg aku tertinggal tu beli dkt TOMEI..nanti dia marah plak sbb cna mahal......Poh Kong pn blh tahan jgk rege oiiii..Tapi sebat ajew...ni haaa hasil tangkapan...

abaikan jari pendek dan kembang itu


Sehari Sebelum Majlis
-Pagi2 aku keluar cari barang masak untuk majlis esok.

-Aku sibuk siapkan hantaran...hiasan kotak dah siap..cuma gubahan hantaran je...aku gubah simple sangat..nasib bini abang tolong gubah apa yang patut....

-Petang tu aku da sibuk iron baju + tudung...maklumlah ini part yang plg aku benci sebenarnya..ahaaa

-Malam pulak tetiba sepupu aku sebelah mak sampai....tukang masak..hihihi..bertambahlah assistant...alhamdulillah....

Tiba Hari Pertunangan....
- Pepagi aku sibuk tolong2 di dapur

-Tengah hari kawan2 aku dtg..so awai ler..pdhal majlis selepas solat jumaat...

-Tengah hari lps solat zohor..mula la sesi make-up....ahaaa...1st time make_up tebal sampai hilang confident nk jumpa orang...huhu..nindia pocong cantekk..ahaaa perasan sikit


Time Majlis
- Segala perbinacangan antara pihak perempuan dgn pihak lelaki aku dah tulis part2 yg penting..arahan dari abg..walaupon abg xda dia dah cuba buat yg termampu....abg aku mmg the best....

- Lepas settle berbincang,bersembang aku ni menanti ler dlm bilik spt org lain...hehey..tetiba aku dipanggil keluar utk bersalam dgn smua rombongan sebelah lelaki...acara sarong cincin pon depan semua....aku da kua air mata sebelum kua bilik..target aku dlm bilik sebab aku xprepare pelamin pn....memang nahas....aduhhh aku malu nak mampos ditambah pulak make-up mcm pocong ni....

- selesai je sarong cincin,bersalam...amik gambar sekeping dua..shoot aku trs masuk bilik...nampak kelam kabut..tapi perasaan rasa lega....

Penutup

Thanks pada mak,kakak2 aku,sepupu sepapat..kawan2 yg terlibat dan semua ler.....Allah je mampu bls semuanya.......
  Di sini aku share sikit gambar peristiwa tunang,,ahaaaaa....

 







itu saja...bubyeeeee

No comments:

Post a Comment