Friday, June 17, 2011

CheriTa Gathisss

dh berabad x ku coretkan nurkilan apa yang berlaku sekeliling…mungkin terlalu sibok dengan suasana kehidupan seorang wanita yang sudah dewasa……mungkin coretan kali ni jauh berbeza dari yang dulu,ketika itu aku masih dibelasan tahun yang Cuma tahu tok bermain..xda perkataan “ serius” dalam nota hidup aku diwaktu itu….

Tika berumur meningkat 19tahun dan sekarang hampir 24tahun…begitu cepat masa berlalu….rasa baru sekejap aku meninggalkan sekolah…( Sekolah Menengah Kebangsaan Lunas )……dan baru saja melangkah ke sekolah baru.. ( Politeknik Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah )…..huuuuuuuu…
Tapi aku perlu menerima kenyataan sekarang aku sedang berada disebuah Company….x penah ku mimpikan untuk bekerja sebagai pelukis pelan….memang xpenah terlintas di hati pon..tapi itulah jurusan yang ku ambil sewaktu aku belajar di poli….huuuuu…..

Tapi kali ni aku berminat nak tulis apa yang berada di kepala hotak aku sekarang…..Sebagai seorang wanita yang dewasa,aku rasa aku belum cukup bersedia menjadi itu….huuuu rasa nak patah balik semua ni….lebih banyak airmata daripada senyum ketawa…kah3,,,,jiwang seketika…..
Banyak kisah duka daripada suka yang berlaku sepanjang aku bergelar wanita dewasa :p…..
Tapi yang nak aku coretkan disini bkn kisah aku,bkn kisah kamu,bkn kisah dia…..tersebutlah al-kisahhhhhhh……masa berlalu dengan begitu pantas..pejam celik dan sampai setengah abad…..kisah gadis yang tak selalu bernasib baik dalam kehidupannya….tapi dia xpenah berputus asa tok menggembirakan hatinya..perhubungan cintanya agak merosot..semakin hari semakin rosak hubungan itu…pedih sekali rasanya…namun dia tetap cuba menyembunyikan kesedihan..kelukaaan dihatinya begitu dalam…namun si gadis terus berusaha…setiap hari dia mengukirkan senyuman palsu wat semua…
Kadang-kadang orang cakap “ego” tue xbaik…akan memudaratkan diri,tapi si gadis mampu bertahan dengan egonya…egonya byk membantunya….Pelbagai cerita didengari,keluhan rakan-rakan tentang masalah cinta masing..ada yang menggembirakan ada yang menyedihkan..dia seperti meletakkan dirinya seperti keadaan yang diceritakan….teremosional sudaaa….

Si gadis mula menghabiskan masa dengan kawan-kawannya…asalkan dapat melupakan apa yang menyakitkan hatinya,tapi sebesar kuman pn xpenah dilupakan,Cuma dibiarkan sebentar…si gadis cuba melepaskan segala keperitan yang ditanggung..tapi dimana? Si gadis sangat ego dan tidak suka menitiskan airmatanya di depan sahabatnya….cuba sorokkan apa yang berlaku pada dirinya,si gadis semakin tidak dapat mengawal dirinya..prestasi kejayanya semakin merosot….si gadis selalu menasihati sahabatnya ketika berada dalam masalah,tetapi si gadis sendiri hancur dalam masalah sendiri..si gadis berlari-lari,mencari-cari diri sendiri…

Si gadis lemah kerana cintanya sendiri…si gadis benci akan sikap manusia yang xmemikirkan perasaan orang..sanggup hidup bahagia di atas kesedihan orang lain..si gadis xsuka dipermainkan,tapi apa yang berlaku sekarang,dalam tidak sengaja si gadis juga telah melukakan hati seseorang yang bernama lelaki…
Si gadis cuba membetulkan kedaan,cuba tidak melukakan hati sesiapa,cuba menggembirakan orang sekeliling,tapi hati si gadis semakin terluka….di mana keadilan..putar belit ayat yang dinyatakan…keliru orang mendengarnya ..tapi itu saja si gadis dapat katakan……semua manusia tak sempurna,itu perkataan bias,mungkin dah benci didengar..itu Cuma alas an manusia yang mementingkan diri sendiri..si gadis terus memikirkan apa yang akan berlaku pada dirinya pada masa akan datang…
Si gadis Cuma berkata-kata, tak bolehkah aku bahagia seperti mereka…..

Susunan ayat agak macam harey..apa2 je la kwn2..janji ampa happy :p

No comments:

Post a Comment