Sunday, January 30, 2011

Banyak Bosar Batu Dia punya Kepala!!!!!!!

      Tetiba ja mlm ni aku rasa nk story-story ckit tentang pengalaman aku tahun lepas 2010...Pada January 2010 aku dapat keja di alor setar sbg editor di sebuah syarikat yg bernama PuncakMas...sebelum ni aku slalu lepak2 kt umah sewa member aku di alor setar sbb kwn2 aku mang ramai kt cna,ehem2 pn da kt cna..huhu...
nak dipendekkan cerita,bila dh dpt keja aku pn menyewa umh bersama membr aku ni...Baiknya layanan member aku kt aku ni...sampaikan pakaian aku pn dibasuhnya....blk keja lambat pn dia call...konon risaukan aku....bahagia plak aku masa 2....
      Tp kebahagiaan x selalunya kekal..hehehe....tiba2 kawan baik aku 2 bermasam muka dgn aku..pelik rasanya...apa la salah dan dosaku...kuikukuikui....tp aku diamkan saja sampai berbulan2 lamanya.....1 hari ketika aku kt opis,aku dpt sms dr membr aku,katanya " aku selalu semakkan umah dan xpenah kemas umah...aku x bertimbang rasa sdgkan dia penat2 blk keja terus mengemas umh,tp aku x"......mmg aku geram sgt2....sbb aku bkn mcm2...huhu...tp aku reply bunyi mcm ni " terima kasih".......aku xpenah nk alihkan barang2 dlm umah 2 sbb aku takut...lgpun bkn barang2 aku...tapi dia senang2 ja alihkan barang2 sesuka ati dia...kononnya kemas umah....tp x sapa pn berani tegur dia...smua org dlm umh byk bersabar dgn dia...issshhhh...
     x lama kemudian,hati aku yang kecik lg kecik la hati aku ni dgn sikap dia,aku pn buat keputusan nk pindah....tp bila aku bgtaw dia,dia ckp suka ati aku n xmaw ambik taw hal aku...aku pn xjd pindah...then dia pn bebaik ngn aku...xlama kemudian,dia mula masam muka n x ckp dgn aku...aduhhh pening kpala aku klu aku kt umh....bila mengenangkan jasa baik dia kt aku,aku trs diam dan diam.....kadang2 rasa mcm aku dok umah tu xbayar sewa la pulak...dilayan mcm ni...sedih aku...so aku sllu kuar n jarang2 kt umh...aku mula rapat dgn membr yg stdy sx ngn aku kt aku politeknik dlu.....so slalu la aku lepak kt umh dia.....dekat ckit dgn ehem2 aku....hik3....tp hari2 aku diuji benda yg sama....sabar dan terus sabar.....
    penah 1 hari aku terlewat p keja disebabkan membr aku berkurung dlm bilik...bila dipanggil dia wat dekkk ja....ahhh geram...tp aku sabar lg.....tp hati aku dh makin panas...bila aku bertanyakan kwn2 yg len diorang ckp " biar je la,dia mmg mcm 2"......ahhhh geramnya!!!! wat d hell u.....Tiba la 1 mlm ketika aku br blk keja,mmg penat gila...waktu 2 pulak aku demam...tiba2 pintu umah rosak n xble buka...so aku sms tanyakan pada dia...dia ble jawab" suka hati aku nak wat apa pn dgn pintu tu,dia xmaw ambil tahu"....ahhhh hati dh cukup2 panas....trs aku serang hendap la kt sms....rupa2nya dia cakap dia xsuka sbb aku hipokrit..hahhhh mental btoi....aku sampai skrg xfhm ngn sikap dia....dia xpuas ati sbb aku baik dgn sorg membr aku ni....Patut kew dia hukum aku mcm ni...hahhhh btoi2 gila....tp hakikatnya dari apa aspek pun " Dia rasa dia je betoi"....Banyak Bosar Batu Dia punya Kepala!!!!!!! aiiiyokkkkk

No comments:

Post a Comment