Saturday, January 29, 2011

menu hari ni....





aku da terpandang resepi ni kt sebuah buku.sebenarnya aku pn xtaw kewujudan "sate Serai" ni....
bila aku terpandang ja aku teus terpikat...maklum lah aku mmg antu sate....sate ayam...yummy!!!!
so aku pn blom try lagi wat sate serai ni...JOm Cuba.........

SATE SERAI

bahan2 :
12 batang serai - dibersihkan
1 kg isi ayam @ daging
1 sudu kecik halba
50gm daun sup
4 bijik bawang kecik - dihiris halus.....
finally : Garam secukup rasa

Cara nk wat :
a. masukkan ke dalam bekas kesemua bahan yg dicincang dan digaul rata
b. kemudian, ambil 100gm ramuan tadi dan lilitkan pada batang serai spt sate yg biasa dilihat...
c. simpan di dlm peti sejuk buat sementara...
d. siapkan dapur pemanggang....then panggang la sate sampai masak...
    ( nk taw cmna dh masak tengok wana pada sate..kekuningan n harum serai mula menusuk lobang idong 
      anda )

No comments:

Post a Comment