Friday, February 25, 2011

KetaM yang Sedih

   satu hari ketika aku sedang berjalan-jalan di tepi pantai 
aku teserempak ngn sekoq ketam
sempat aku bertanya khabar pada si ketam...

nak taw pa yang aku sembang-sembang
ngan ketam tuhh,,,,,


aku : oi ketam ang dok wat apa ni?

ketam : buta ka ang ni ? aku tengah busy wat kerusi rehat ni untuk lepak-lepak nanti...

aku : wat apa ang susah-susah wat kerusi ni ketam...bau-batu kan banyak kt pantai ni....
        ditambah pulak ngan batu-batu yang ditambak ni..tak cukup lagi ka...

ketam : ang ni buta dah kot...tak nampak ka spesis-spesis ang dok penuh kat atas batu..."tepi batu",
            " celah batu "...., "bawah batu"...pon ada...mana ada cikit port pon depa bagi kat aku....

aku : aku tak boleh nak kata apa...kalu aku call jabatan agama pon,esok mesti ada balik....ishhh cam mna ni

ketam : sebab tu la aku dok prepair buat kerusi ni...bukan nak saport tapi menyampah...kat tv hari-hari kluaq
            berita " kes buang bayi"...kes anak luar nikah"...."kes menikah awai"..."kes cerai"....

begitulah perbualan aku ngan En.Ketam.....fikir-fikirkan..ini bukan kisah terbaru,ini kisah dari dulu sampai sekarang...... =D

No comments:

Post a Comment