Thursday, July 28, 2011

Ramadhan


Ramadhan akan tiba x lama lagi......excited gila nie...ada lagi lbh kurang seminggu....aku pon xfaham kenapa aku teruja sangat...sebelum nie kalau sampai ja bulan Ramadhan mengeluh sakan.....aishhhh ...teringat zaman kecik-kecik dulu,bila orang gtaw nak posa mmg seronok sangat sebab dah dekat nak raya...dalam kepala hotak ni nak kutip duit raya banyak-banyak....heeeeeee



bila dah besor umo dah 14thn ( sweets 14 ) aku & geng aku laa paling xsuka bulan Ramadhan..huk3....susah macam2.....tapi dulu laaa....hu3...nak cita cket masa umor aku dibelasan tahun, bab2 posa ni eowww mmg terok....orang lain ponteng posa 2,3 ari or seminggu... tapi aku & geng2 aku posa 2,3 ari ja.....hu3....nakai betoi....kami suka sangat ngusik bdk2 kt umah tue....time tgh ari panas plak tue slambe ja makan buah tembikai depan2 bdk kecik yang tgh posa....he3....
Then dekat sekolah makan nasi kt dapur kantin skolah...nakai betoi time tue....hu3

Satu hari tue time cuti sekolah aku posa,bila sampai ja kat umah kawan aku mcm biasa la keja menyembang...memang rutin harian aku melepak kat umah member aku....bila sampai ja aku kat umah membe aku,mcm besa kami lepak kat dapur....sambil2 sembang member aku dok wat keja umah....

 aku : weiii sibuk nampak?????

membe aku : biasa la mak aku hingaq  (bising ) nanti...ang posa ka ?

aku : aku posa arini.....ermmmm

membe aku : owhhh ya ka...aku xpon...he3

aku : aku nak posa lama daa x posa...hu3

lepas setle membe aku wat keja umah, dia goreng cucoq....aduhhhhh wangi gila......menusuk kalbu betoi...
then,bila dah siap goreng dia hidang kat ats meja brsama2 sos......

membe aku : wehh makan la.....

aku : bodoh la ang aku posa ni..... ( jahanam tolll )

membe aku : kalau ang nak makan amek je la...jgn malu2...( sambil makan sambil dok jemput makan )

aku : ahhh xjadilah aku.....wahhh sedap gilaaaa......mang sedap...

kami pon kebelakang umah membe aku ambil buah limau utk wat air

aku : wehhhh tgh ari kita nak masak pa?

membe aku : kita wat gulai nak ?

aku : x takut kantoi ka..t mak ang masuk umah cmna...

membe aku : alaaa mak aku selagi x mlm xmasuk umah....

aku : ( tgh sibuk2 perah limau wat air.....)

membe aku : nanti mlm kita bli siap2 ayam ke ikan tok makan esok....

hehehehehe,,,,law nak cita mmg panjang kisah ni....tapi skrg jenuh aku dok ganti...nyesal2

No comments:

Post a Comment