Monday, July 25, 2011

terharu.....

baru-baru ni aku dapat berita yang kurang sedap didengar....sedihnya aku sebab sibuk sangat dengan keja & hal sendiri sampai xtaw apa yang berlaku sekeliling umah...sampaikan buah moktan ( rambutan ) kat umah dah masak kuning, merah pon aku xperasan.....tapi aku bukan nak cita psai buah moktan yang wat manusia kerap ke klinik sebab doktor cakap musim buah adalah musim penyakit & musim klinik2 dipasaran penuh...ngEkkkkk...

Tapi apa yang menyedihkan aku,makcik aku sakit mulut...sampai dalam mulut...aduhhh dia sakit hampir 3 hari aku je yang xtaw sedankan makcik aku cuma tinggal berhadapan dengan rumah aku.....menitis air mata aku bila tengok makcik terlantar kt tilam....aku xtaw apa yang patut aku buat......

mula2 orang kalu sakit macam tuee namanya kayap..... tapi lepas p berubat dengan 2,3 orang yg pandai berubat tradisional diorang kata bukan kayap....aduhhhh kesian aku tengok makcik aku...nak makan pon susah...just makan bubur nasi,2pon xsampai 5 sudu....aku belikan glukosa..harap2 ble wat dia kenyang.....

malam2 aku teman dia tito....kesian aku tengok dia dok taha sakit sampai menangis...nak wat apa pon aku xpandai...dulu time aku excident makcik aku jaga aku siang malam....kesiannya aku....tengok dia....

aku terharu tengok dia sakit2 macam tue pon still xlupa tunaikan solat 5 waktu...nak berdiri pon asyik nak jatuh,nak jalan pon terhuyung hayang....sedangkan aku yang sihat ni kadang2 je ckup lima waktu,,,,,,,rasa terharu & bersalah...apa laa aku ni hurmmmmm

Tapi aku still rasa xpuas hati sebab aku tak berani nak pandang sangat muka dia....aku cuma tolong picit2 n urut badansampaikan nk sna pic dia tok muatkan kat entry ni pon aku  xbrani.........aduhhh aku just wat solat hajat & tawakal ja...Ya Allah sembuhkan lah makcik aku...amin.....huuuuuuu

No comments:

Post a Comment