Tuesday, July 3, 2012

lagik2 sentap..........

Tengah sibuk2 buat keje petang tadi dekat opis...
sedang ckp perkara2 nonsense........
biasa la saya suka jadi badut dimana2 sahaja......

tiba2 saya dapat msg dari kawan saya..........
kesian sangat kat dia...mcm2 jadi dalam hidOp dia....
saya pon sama ja.........huhu.......

dia minta tolong saya........saya sedaya upaya yang termampu.....
pulang ja dekat rumah..sambil rehat2 dia msg saya......
sayu hati saya dengar luahan dia....walaupon kami langsung xpenah jumpa.....
pejam celik kami dah kawan hampir 11 tahun......Alhamdulillah ikatan tue xpenah putuih pon...
harap2 sampai bila2.....

"saya sangat sayang kawan2 saya"
"tapi jangan sekali2 buat saya sentap dengan anda"
"saya juga sering dipergunakan"
"saya marah,saya cakap macam2"
"tapi saya susah nak benci kat org".........
"kalau saya diam bukan sebab saya benci anda tapi sentap dengan anda"
"saya memang mcm ni..saya xminta anda fahami saya"..
"cukuplah buat saya ratapi kisah sedih saya"
"maaf saya xsuka berkongsi segala2nya"

sambung balik kisah kawan saya tadi.........saya nasihat dia...
saya tahu hati dia sangat sedih.dia juga tahu apa yang saya rasa.dia fahami keadaan saya.
tapi katanya..cuma saya tempat dia mengadu segala.........

bila saya nasihat dia, dia hargai saya...alhamdulillah.........
tiba2 saya sentap,nanges teresak2 sebab saya xsekuat mcm yang saya nasihat dia..
saya nangeh deras2 bawah bantai..ouchhhhhhhhh malu sudehhhhhhhhhh....

apapun ada sesorg yang selalu mnjadi pembangkang dalam hidup saya.
setiap perbuatan saya xpenahnya kena dgn hatinya,,,,,,,,,
kalau saya bergadoh dgn org xpenahnya saya betul.....semua negatif dimata dia......
ohhhh saya selalu terluka kerana dia penah menyokong saya......
tapi siapa dia? jeng3...........

apapun juga saya xpenah putuih asa mencuba yang terbaek dalam setiap saat dalam hidup saya,,,,,,,,
bila hati saya terluka, saya cuma perlu pejam mata......pasang telinga mendengar irama........dan pergi ke langit......
senyum la saya nanti sampai ke telinga......owhhhhhhhh itu semua angan2 saya.......
tak pa lah kalau itu saja boley buat saya senyum lagi..........

saya cepat marah.....
saya cepat melenting..
saya jugak cepat sejuk........kadang2 ego tu membataskan saya.
ohhhh maafkan saya kawan2..........

No comments:

Post a Comment