Wednesday, January 4, 2012

Bukan aku “memilih”..( si gadis muncul kembali )

Aduh..Aduh...Aduh.... si gadis mengerang kesakitan.....tahap kritikal kew...
si gadis cedera parah..ehhh xla...huhu

si gadis binggung mengenangkan kesilapannya yang berlaku berulang kali....
"bodoh!!!! kenapa aku menyahut ketika disapa" 

huru hara hidup si gadis buat seketika ketika disapa...."kenapa dia masih begitu,masih seperti dulu???? ku ingat dia sudah berubah..sudah dapat menerima kenyataan yang aku dan dia memang xkan boleh bersama,memang xkan pernah serasi walaupon pelbagai cara dilakukan untuk mencari keserasian...."

huhhhhhhh...arghhhhhhhhhhhhhhhhhhh shut up!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( keluhan si gadis penuh sesalan kerana menyahut panggilan dari si dia )

Perasaan kesal dan rasa bersalah kembali menghimpit hati si gadis...."kenapa aku sering lakukan kesalahan berulang kali...cukuppppppp!!!! cukup buat kali ini,biarlah yang terakhir aku menyahut panggilan si dia...

Si gadis sangat penat...Penat melayan dan memikirkan kerenah si dia yang xpernah faham bahasa dan putus asa.....sekali lagi si gadis di uji...perasaan seperti berada di meja peperiksaan SPM...Perasaan seperti berada di gelanggang gusti.

apabila mendengar puluhan kalinya luahan yang membuatkan si gadis rasa mual,menyampah...rasa mahu berlari selaju yang mungkin..rasa seperti mahu terbang ke langit,menyorok di celahan awan...".tolonglah..tolong fahami aku"

Sinaran cahaya yang diharapkan ditahun baru,tiba-tiba hujan ribut melanda tanpa memberi mendung sebagai amaran...Lalu si gadis mendiamkan diri,dan xkan pernah menyahut lagi panggilan itu...Panggilan yang mengerikan....seperti nampak hantu di atas kepala sendiri,begitulah perasaan si gadis apabila mendengar luahan si dia...

bukan si gadis memilih,
bukan si gadis x memberi peluang,
bukan si gadis xpenah membuka ruang,
bukan si gadis xpenah mencuba... Tapi.......................................

si gadis bukan untuk si dia..dan dia bukan untuk si gadis..TITIK....
tolonglah fahami si gadis

Tolonglah..tolong..
."aku xmahu lukai sesiapa lagi"
."aku xmahu ianya berulang lagi"....cukuplah dengan masalah sendiri..bukan niat nak pentingkan diri..tapi fahamilah aku juga penat melayan kerenah manusia....aku juga ada kemahuan,keinginan yang selalu dibatasi oleh orang lain,tapi aku tidak pernah merungut,aku xpernah menganggu kehidupan orang lain untuk memenuhi kemahuan dan keinginan aku"....si gadis mula rebah...tunduk dengan perasaan pasrah....

si gadis tak mengharap apa-apa....
si gadis mengharapkan sebuah "senyuman"....
senyuman yang penuh kebahagiaan.....tak perlu nak terbang tinggi-tinggi,xperlu mendaki gunung menggapai langit.....si gadis cuma mencari senyuman...Jika si gadis xboleh menjadi sahabat dalam hidup si dia,lepaskanlah si gadis..tolong lupakan si gadis selama-lamaya......

No comments:

Post a Comment