Saturday, January 14, 2012

Pinjamkan Aku 1 senyuman ♥‿♥

kisah hidup manusia memang xpenah lari dengan konflik-konflik yg begitu menyentuh hati....

ada yang gembira
ada yang berduka...
ada yang ketawa...
ada yang menangis...
ada yang kaya raya..
ada yang sederhana..
ada yang miskin....

inilah yang dinamakan  ❝ kehidupan ❞

ini adalah kata-kata untuk memujuk diri....siapa x mahukan kebahagian..begitu juga si gadis....
kisah hidup si gadis yang dulu penuh dengan warna-warni,kini awan gelap datang memenuhi ruang hati...

apakan daya...si gadis kusut, tapi si gadis x ingin lagi mengenangkan apa yang telah berlaku....
mungkin si gadis fikir dapat berdiri di atas kaki sendiri,dapat berjalan di dalam kelam sendirian, tapi............

si gadis gagal lagi....
si gadis xmampu berjalan sendiri...
si gadis xmampu warnakan hari-hari si gadis lagi....

semua kerana ❝ DIA ❞

kenapa dia muncul dalam hidup si gadis setelah dia lukai si gadis....
kenapa bertemu si dia lagi....
kenapa dia.❣❣.❣.
kenapa dia wujud dalam hati si gadis.......
si gadis cuma mampu menangis...menangis seorang diri....Y ⌒ Y.....

"tolonglah aku ingin terbang"
"tolonglah bukakan ikatan itu "

jangan buat aku seperti layang-layang yang terputus talinya....kemudian sangkut di pohon yang tinggi...xmampu aku turun dengan sendirinya.....

si gadis xmampu memadam kisah silamnya...namun si gadis x berusaha untuk menjernihkan apa yang keruh....biarlah ia begitu..biar ia lenyap begitu..tapi persoalannya bila???
si gadis xmampu lagi berusaha untuk dirinya..si gadis xmamhu lagi terus kecewa....si gadis xmampu membuatkan hatinya tersenyum....

cuma si gadis berharap dapat membahagiakan orang-orang kesayangannya...itu sudah cukup untuk si gadis...

Ya Allah pinjamkan aku 1 senyuman , pinjamkan aku buat sementara....pinjamkan senyuman itu untuk mereka...untuk ibu, untuk kakak, untuk sahabat-sahabat.....
       

 "luahan si gadis yang xpenah sudah"
   Entah bila ia akan terus begini....

No comments:

Post a Comment