Monday, March 7, 2011

cita pasaL Buku Muka....

buka muka atau face book skang mang famous kan..sapa yang xda buku muka nehh...
mmg smua ada....bley kata ramai owg trmasuk acu mang asik ngn buka muka...
* nak sembang-sembang..
* nak cari buah hati
* nak beli keperluan
* nak apa2..macam ada...
kt buku muka nehhh.....

time keja pon mst buka pya buku muka nehhh..kaya la tuan punya buku ni yerkk..
aku juga yang kayap bayor bil tiap2 bulan...huaaaa...
sampai ada 1 masa kt opis lama aku buka muka nie boss aku blog..cian...
huhu....

nak dipendekkan cita ada la page nie...konon macam nk berdakwah...aku kagum ngn page neh..
aku pon like...setiap kenyataan yang di Wall kt page tu mang baek...
kadang2 terasa insaf aku...
tapi apa yang aku x faham dan xshuke ngn si pengikut2 page nehhh...
mulut diorang mang xda insurans langsung..
memang elok nak membantu kaum seagama untuk berubah..

dari yang burok ke baek...
dari yang xsodar diri jadi terjaga...
dari yang baik bertambah baek...

tapi laen jadinya..aku sendiri sampai naik nyampah tengok
diorang dok maki hamun dalam page tuhhh....ngata2 mcm2...
asa diri tuhh dah sangat baek kah?????

If nabi kita pon berdakwah secara baek2....sangop kna mcm2..
ni diorang yg ntah sapa2 sedap maki hamun macam2... x borkonan den...
apa salahkan mnggunakan perkataan yg baek2 utk menegur,menasihati orang laen...kan..kan..kann

bahasa melambangkan diri seseorang tuhh....so berbalik pada tujuan page itu dicreate kan dan jd laen...
berubahlah.....

No comments:

Post a Comment