Sunday, March 13, 2011

saLah tempat DErma DaraH

aku ni dari kecik2 lagi tingin sangat nak derma darah...
tapi tak pernah berpeluang....
satu ketika,waktu aku masih bergelar student kt polimas
aku tengok ada bas tabung darah datang kt poli...
kawan2 aku semuanya sibuk2 nak g derma darah...
aku pon tingin nak join...
sekali memba aku cakap 
"kau xpayah pi la...x layak nak derma darah....terima darah layak la..."
tersentap aku...cisss!!!!
aku ni degil,nak pi juga...so,bila dah pi nurse tu tanya aku
"nak derma darah ke dik"....adik xboleh derma...xcukup berat...
x cukup tinggi"....dalam hati ni celaru,xkan kalu xcukup berat n tinggi x bole...
knapa?????? tapi cuba fikirkan kalu akulah satu-satunya manusia 
yang sesuai utk derma darah pada seseorang....cmna??
xkan nk bior orang tuhh mati...
tapi lantaklah aku xmaw amik taw pon....sebenarnya aku takut "JARUM"
ahakkksssss......
terbatal la segala niat....sedih juga tingin nak rasa cmna derma darah 2 erkkkk....
sedar tak sedar sebenarnya aku dah lama,dh biasa,dh selalu sangat derma darah....
mybe aku tak perasan sebab aku derma selalunya waktu malam...
adehhh bila dah sodar,rasa sia2 plak aku heboh kt memba2 aku yg aku xpernah derrma darah....
cuma aku salah tempat ja.....huk3......
"NyamOk vs MosquitO"....,"pacat".....ni la tempat aku dermakan...korang pon rasanya pernah derma kt cni...!!!

3 comments:

  1. salam ..
    ziarah di pagi minggu sis kebaya_gurl...
    su blogger baru ...maaf kalau su singgah sini tanpa kenenaran sis...
    salam kenal dari su manje..
    ~~Sumanje

    ReplyDelete
  2. Oh ye..
    kalau ada kelapanagan dan sudi untuk singah tempat sumanje...
    blog Sumanje Disini
    Thanks ...
    Happy blogging....from sumanje a new Blogger

    ReplyDelete
  3. thanks juga...acu pn new lg...hu3

    ReplyDelete